Sommar minnen & Hajen -75




En gång var kramp alla badares största skräck. Sen blev det 1975 och
Steven Spielberg visade varför en stel gummihaj är en bättre
 skräckfilmsidé än "har du väntat en timme sedan middagen?". "Hajen
" förändrade synen på badande, och på vithajen som art.







 Få djur är så avskydda, få djur väcker på samma sätt människans
 mest primala skräck. Få djur är så hotade - enligt vissa beräkningar
 existerar i dag bara 2 000 vilda vithajar.





 Filmen "Hajen" har slagit hårt, inte bara mot vithajen utan mot alla
 hajar. Innan filmen kom fanns inte den här helt omotiverade rädslan
för hajar.






Nyligen visade forskare att det bästa sättet att lugna uppjagade vithajar
 är att spela hårdrock för dem.

 

Favoritlåten? Sorry Slash, det är "You shook me all night long" med
AC/DC.





MINNE:

Barnen var små då & vi skulle till Timrå badhus för att bada...
Barnen badade & lekte på en uppblåsbar ö mitt i poolen & ville inte
kliva upp när badvakten sa att dom skulle stänga....

ung mor som jag var där tyckte jag att det var pinsamt när mina
barn inte ville lyssna på vad jag sa...

Badvakten log & sa - Jag har knep för det här... sitt ner & vänta du så
fixar jag det här.

Han gick in i lilla rummet där man sköter poolen & snart kunde man höra
musik ur högtalarna... ur filmen Hajen.

Alla barn plus mina egna var uppe ur poolen på två sekunder.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ha ha ja det minns jag!!! kuL!

2011-08-06 @ 16:06:14
Postat av: SoNen

äh, påhitt... inget jag minns iaf :)

2011-08-06 @ 17:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0