Kärlek för evigt?





Evig Kärlek... när man var femton år & kärleken slog ner som en blixt från
klar himmel... så säker att det här var den eviga kärleken...





Men åren går & man både lär sig & börjar förstå, att så är det inte....
på både gott & ont lär man sig livets törnar & hoppas att man inte
ska få för stora ärr.






Efter att ha bitit i det sura äpplet några gånger, så borde man kanske
ha lärt sig något... & det har jag naturligtvis gjort.... men...

.. när jag blir bjuden med en sådan öppenhet & ärlighet.. är det svårt
att blunda utan att smaka på denna nya sötma från Kärleken.





Vad är kärlek?


Ärlighet, att känna sig betydelsefull, att aldrig ta någon förgivet,
att ingen är felfri... att känna att man blir älskad för den man är...

... vakna på morgonen & du är där.... att man kan säga förlåt,
att någon finns där stor & stark, dagar man känner sig "liten".

Vuxen Kärlek???  Förälskelsen kanske inte är så förnuftig, men kärleken
är det... när man känner.. att det här är rätt..



Håll min hand... jag har öppnat mitt hjärta & vill så gärna att
du stannar där så länge du vill.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0