Min favorit glass




Varje år köper vi glass för runt 4 miljarder kronor. Det blir en glasstrut
 i veckan per person om summan slås ut över sommarhalvåret.
Det är främst etablerade smakkombinationer som lockar. Glassbåt och
 Sandwich. Det är två produkter som säljer år efter år.


Svenskarna äter ungefär elva liter glass per person och år, vilket är
nästan hälften av vad amerikanerna sätter i sig, men ändå två liter
 mer per person jämfört med italienarna.


 


Och nu är årets glassnyheter är här.... & en test panel provade dom
första glassarna.... det var många delade meningar, men vinnarna
blev Twister Fruit och Cornetto Vanilj & Hallon.

Vilken är din favorit glass????





Själv föredrar jag mjukglass i alla de former... det finns ingenting som
är så underbart gott en varm sommar dag som en riktigt god mjukglass.



När jag var liten fick jag följa med min mamma på Epa där det fanns
den enda mjukglass maskinen i hela Sundsvall.

Stolt höll jag i min glass strut i ena handen & den andra handen höll
jag i min mamma när vi åkte ner i rulltrappan.

Bredvid mig stod en dam med en handväska.... & vips gled min höga
fina glass ner i hennes öppna handväska....

Jag blev så ledsen... men även så skamsen för jag förstod att det inte
var så bra när glassen smälte i hennes väska.

Mamma frågade... men snälla Suzann... har du redan ätit upp glassen??
Jag bara hummade & nickade & fick vänta länge tills nästa tur vi åkte
in till sta´n för en ny mjukglass.

Har i vuxen ålder tänkt så mycket på den här stackars kvinnan som
förmodligen blev mycket upprörd när hon försökte leta efter sin
plånbok i all glass sörja!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0