Frösådd.

     Går att äta i sallader



Nu är det dax för att förkultivera dina blomsterfrön.

Jag har köpt idag Rosa Buskkrasse, Rosa/blå/vita blåklint &
flerfärgade slinger luktärter.

Det är bara luktärtorna som kan förkultiveras inne nu... dom andra
får man plantera på plats.



Luktärtor är "plockblommor" som ska plockas hela tiden... så
blommor dom ännu mer.

Så spännande... jag har en perfekt vägg som dom kan slingra sig emot
sedan...  men jag vill helst att dom ska börja blomma på en gång!!!






Det är ju morsdag snart oxå & då hittade jag den här gulliga påsen.
Går säkert att köpa, men är inte så svår att göra heller... kul idé
& mamma skulle helt klart gilla det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0