Framtidens camping plats

 

 

 

Kristallkrona i tältet. Spa utanför husvagnen. Kändiskock vid grillen. Nu ska
campingföretagen tänka om för att inte släpas baklänges in i framtiden.






I en rapport om framtidens camping har man konstaterat att om många företag
inte ligger i framkant när det gäller teknikutveckling & att om strategier saknas, 
 kan det få konsekvenser då besöksnäringen i stort väntas växa betydligt
de närmaste tio åren.




Idag beskrivs campare som en homogen grupp som i alla tider haft ungefär
samma krav och efterfrågan på samma saker. Ett slags livsstil.


Framtidens målgrupp blir allt mer heterogen och vi ska kunna attrahera
personer med olika önskemål.





Olika anläggningar kan därför bli nischade och dra åt olika håll med olika specialiteter.

Ett nytt ord i branschen är exempelvis glamping, glamorös camping, med
kristallkrona och ekbord i tältet och superservice. Målgruppen här är campare
 som inte definierar sig som campare.

Andra gäster man ska försöka locka är affärsmän som kanske hellre än att äta i
hotellbaren lagar till något eget i en välutrustad campingstuga. Något som jag
tror kommer bli en succé, eftersom många resande försäljar är bra less på att
bo i hotell rum & äta hotellmat.






Campingplatser med barbecueinriktning kryddade med expertkockar är ett
annat förslag, liksom camping dit särskilt hundar och deras mattar och
 hussar ska lockas.





Men smakar det så kostar det... säkert!!!  Men tänk vad kul med en tjej
helg & en privat kock!! Inte illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0