Hur kunde det bli så här?



Meya, 4, kan inte tala eller röra sig längre.
Nu medger sjukhuset att de gjorde fel.

Söndagen den 11 juli kom hon till akutmottagningen på Sundsvalls sjukhus med astma
 och andningssvårigheter. Men läkarna prioriterade andra patienter och Meya tvingades
 vänta i väntrummet.

Det är är en av många "offer" som vi kommer att få se med alla
indragningar man gör inom landstinget.

Allt oftare känner man att skattepengarna går till något helt annat
än exempelvis en sådan enkel sak som att man ska kunna känna sig
trygg när man kommer in till akuten.

Jag känner en sådan förtvivlan & en sådan ledsamhet för denna stackars
familj.... alla måste kunna känna igen sig själv... det kunde varit jag,
min familj, mitt barn eller barnbarn.




Jag tänker på dej Meya & din familj.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0