Vinna miljonen?

 



Jag håller på att bli tokig på alla dessa utskick från Postkodlotteriet!!
Det börjar direkt med att skriva "Suzann" du är speciellt utvald &
"Äntligen är det din tur" osv.

Jag öppnar dom inte längre, men jag känner massor med vänner som
har inte bara en lott utan flera... & har dom vunnit nå´t? Näää.

Men jag är inte ensam om att klaga på det här sättet att marknadsföra sig.

Postkodlotteriets sätt att marknadsföra sig genererar en hel del anmälningar.
 Förra året fälldes lotteriet i Marknadsdomstolen och sedan augusti 2007 har
Konsumentverket fått in 100 anmälningar mot företagets sätt att marknadsföra sig.

Bland annat fälldes företaget för att "tidningen"
Postkodnyheterna inte gick att identifiera som reklam och för att man gav sken
 av att det är större chans att vinna inom ett utvalt område.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0