Svårt att förlåta.

 

Ingen kommer att glömma det som hände när Nathalie blev dödad
av sin pojkvän 2003... det kändes så nära & åtminstone jag fick känslan...
det kunde ha varit någon av mina döttrar.

Vid flera tillfällen har Nathalies föräldrar gått ut med att förklara att
dom förlåter han som gjorde detta. Och vad säger man om det?
Det är väl starkt... eller förtränger dom känslan av hat... för visst
måste det vara ett hat mot gärningsmannen som gjorde detta mot
deras dotter?

Jag tycker att jag är en förlåtande person i många avseenden, men
om någon skulle göra detta mot mina barn... jag behöver inte ens
fundera... jag skulle aldrig förlåta.

För varför har någon rätt att ta ifrån mig, det jag mest älskar?

 

Aftonbladet den 24 oktober 2003.

Det kan förståss vara ett sätt att hantera sorgen & att gå vidare
för hennes föräldrar gör underbara saker genom att föreläsa om
våld i skolor samt Nathalie fonden som dom öppnat.

Men förlåta... inte jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0