Singer & Husqvarna



Är alldeles tokig i gamla symaskins underdelar.



Bara konstruktionen är så vacker & välgjorda.




Har nu samlat på mig tre stycken & målat dom flera gånger, beroende vad
jag ska ha dom till.




Jag har haft en ute i trädgården, en har jag haft tv:n på i
sovrummet & en som välkomst bord i hallen.



Nu har jag helt nya planer & håller på att måla om alla tre
i brun metall färg & texten målas på senare i guld.

Hammar lack är bäst för den tål att vara utomhus, men
då finns den inte i alla färger. Så det blir vanlig metall
färg, som man kan få i vilken kulör man vill... den här
färgen heter Suzann & det måste betyda att det är en bra
färg!!!





Dom tre maskins underdelarna kommer att bli stommen till ett jättebänk
i vardags rummet. Ovanpå blir det en masiv bänkskiva i ek... som man
brukar ha som köksbänk.

Bakom den blir det en fondtapet i guld & på bänken kommer min platt tv
att stå. Alltså en blandning av gammalt & nytt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0