Plantera vårlökarna



Dax att plantera våra lökar som vi vill ska komma upp till våren.
Gör inte som jag... som var ute i sista minuten i fjol & fick "spetta"
ner 50 lökar i halvfrusen mark.

Hemma i Sundsvall hade det gått jättebra... men när jag kom till
stugan i Vemdalen hade tjälen gått ner i marken för länge sedan.
Man lär så länge man lever.




Skilla är bland det finaste jag vet. Lökarna är tyvärr små, så man
får plantera massor, vilket kostar lite mer... men man får lön för
mödan... dom sprider sig fort... & efter några år täcker dom hela
gräsmattan. När det är dax att klippa gräset första gången, har
dom blommat ut för länge sedan.



Tulpanen "Angelica" är en rätt ny sort, men är underbart
vacker... dessutom heter min dotter det, så nästa gång
det blir köp av lökar... blir det den sorten.



Olika Narcisser är min nästa favorit. Dom klarar vilken jord som
helst & blommor rikligt & vackert... står länge gör dom också.


Nu är det bara att åka & handla... gräva några hål & börja plantera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0