Hemmafru inne igen!!

Yngre mammor vill vara hemma ännu mer med barnen och tror att de skulle kunna
vara hemmafruar om de bara hade möjlighet, visar en ny undersökning.

Kanske har det inte hänt så mycket med jämlikheten. Mammorna sköter fortfarande
 mer än mannen när det gäller barnen, hemmet och ekonomin. Det visar en
undersökning som nätsidan Familjeliv låtit göra bland 9 000 mammor.


Yngre mammor vill också vara hemma ännu mer med barnen och tror att de skulle
kunna vara hemmafruar om de bara hade möjlighet.

När jag var ung mamma med tre barn.. gjorde jag valet att vara hemma,
vilket jag inte har ångrat för en sekund.

Svaret idag är glada trygga barn, men med en mycket liten pension.

Här kommer Genus debatten in i politiken.... man vågar inte ta ställning
till dessa förslag, trots att många kvinnor vill vara hemma med sina barn.
Politikerna är rädda för att dom ska bli stämplade som kvinnorförtryckare...
trots att det är många kvinnors önskan.



Men till och med på tv får vi se att hemmafruar är inte dum i
huvudet... utan kan styra med en kraftfull hand.


Kommentarer
Postat av: andrew olsson

Tror att det handlar mer om ungdomsarbetslöshet än att tjejer vill vara hemma fru. '

Om jag vore ung kvinna som det ser ut i dag ,skulle jag se till att bli gift med med kille med bra ekonomi.

På det visét skulle även jag kunna tänka mig att vara hemmafru..

Tyvärr är det den bistra verkligheten..

2010-10-28 @ 01:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0