Vinterkräksjukan... på ingång!!!

 

 


I år kom vinterkräksjukan ovanligt sent. Men nu har den har slagit
 till med full kraft. 
De senaste veckorna har det varit en dramatisk
 ökning av antalet testade fall på sjukhusen.

Det ser ut att vara precis i början av vinterkräksäsongen.
 Det brukar vara en epidemi som varar i två, tre månader.





Jag som arbetar inom vården, brukar få höra i god tid att en sådan
epedemi är på gång & man är mer noga än vanligt med handhygien
& liknande... speciellt när vi håller på med mat.

Men något som jag brukar göra & även mina kollegor... är just
tipset med vitpeppar... vissa tar tre & vissa tar fler...

Men helt klart... det funkar, för mig i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0