Goda grannar

 



Som nyinflyttad i ett radhusområde så tänker man naturligtvis
vad grannarna tänker. Nu har man inte träffat dom så ofta ännu
eftersom det varit så kallt & snöigt, men lite har vi ju pratat &
frågor som jag fått har varit...
-Vad har du för planer med din trädgård, tänker du måla staketet?

Det största störningsmomentet är grannar som för oväsen tätt följt
av hur grannar parkerar sin bil, har jag läst i en ny studie.





Grannarnas trädgård är också en källa till irritation. Träd som skuggar ens
 egen tomt och dåligt skötta trädgårdar hamnar som trea respektive fyra på listan.

Det finns exempel på att stress, problem i arbetet eller problem i relationen med
 partnern, går ut över grannen.




Trots att så många som 44 procent retar sig på sina grannar är det inte vanligt
med gräl. Bara nio procent av de över 3 000 i undersökningen säger sig ha
 grälat med en granne.





Har precis tagit fram blocket för att i god tid planera min nya trädgård,
så jag i god tid kan förbereda mig & inte bli ovänner med mina grannar
som tydligen har vissa förväntningar om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0