Åldern har ingen betydelse.



Ibland kan jag känna att åren drar i väg & jag är rädd att jag inte
ska hinna med allt som jag vill göra, men så läser jag om Alice i
dag & känner att ännu finns det hopp.

För när Alice Östlund i Trollhättan var 101 år greppade hon telefonen och
ringde in till en tävling i Sveriges Radio Västs morgonprogram. Och nu,
snart 104 år gammal, är hon en stadig medarbetare.


På gamla dar blev Alice Östlund alltså radiokorrespondent. Varje
onsdagsmorgon finns hon med per telefon i direktsändning.


– Det är aldrig bestämt i förväg vad vi ska prata om utan det blir
 funderingar kring det som händer och sker.

Helt underbar tant eller hur?


Kommentarer
Postat av: Babyq11111

Greetings. This site is so full of information

2011-04-28 @ 15:29:50
URL: http://babyq11111.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0