Kvinnlig-tjurighet!


Att vara tjurig... är det en kvinnlig gen eller?
Om en man är tjurig, då är han manlig & företagsam.
Men på en gång som en kvinnar är tjurig, så är hon motsträvig,
negativ, vresig, Pms, kortsiktig, ohanterlig, oresonerlig, envis osv.

Goglade lite på kvinnlig tjurighet & där kunde man läsa både det ena
& det andra. Mest förvånad blir jag över att kvinnor ser det som ett
negativ beteende & egentligen skäms över sin tjurighet.

Män både accepterar att vi kvinnor är tjurig, låter oss "lugna" ner oss
tills det är "över" & lika många män säger att det är därför som dom inte
kan tänka sig leva med svenska kvinnor för att det är bara dom som är
tjuriga & därför väljer kvinnor med annan nationalitet.



Idag är jag tjurig & jag kan hålla med om att jag då kanske
inte är den lättaste att umgås.. leva med.
Men det innebär inte att jag är motsträvig, kortsiktig eller har Pms,
utan att många gånger så beror det på att man blir missberäknad...
 man får höra att vi inte kan klara av att göra en sak, eller att det blir för
jobbigt för den andra personen för att just vi kvinnor ofta är
mer kreativ!!!

Så... hur svårt kan det vara!! Släpp lös oss kvinnor!!!
låt oss skapa våra karriärer utan massa bromsar,
låt oss visa vad lite tjurighet kan ådstadkomma!!
Vi kan öppna låsta dörrar, bara med vår tjurighet!!!



Tjurig men Stolt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0