Fräknar

  Normal text Stor text Extra stor text








När jag var liten hade jag mycket fräknar... & har även nu oxå men inte lika
mycket. Då var jag helt täckt med fräknar & många skrattade & retade mig
för att man hade rött hår & fräknar.




Att ha fräknar idag är rätt "inne" när man läser i modereportage,
men frågar man någon hur dom upplevt det när dom var små
så kommer oftast minnen som inte var lika trevliga.

Jag minns att jag fick reda på att man kunde "fräta" bort dom eller
mer bleka bort dom med citron. & det gjorde man ett par ggr.
Gnuggade & gnuggade ååå vad det sved. Fräknarna försvann
för en stund, men nästa dag var dom tillbaka.




Så nu är solen framme & då kommer fräknarna som ett brev på
posten. Har man rött hår eller ett ljusare pigment så är dom
mer påtaglig än om man är mörkhårig. Bruna ögon dämpar
också dom synbara fräknarna. Har man ljusblå ögon & ljusa
ögonfransar så upplever man det nog mer.

Cato Lein är fotogarfen som helst riktar kameralinsen mot
fräkniga människor & har en stor utställning just nu. 
– De är så vackra att fotografera, säger han.


 Lindsay Lohan

Lindsay Lohan, Zadie Smith & Birgitta Trotzig är några tjejer
som är stolt över sina fräknar... & det är även jag numera
när jag blivit vuxen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så himla fint med fräknar! Försöker sminka mig till dem för att det är så snyggt!

2012-02-15 @ 23:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0