Att vara egen företagare

Drömmen för mig är att få öppna en mindre restaurang.
Men modet fattas. När man då kommer till en "annans"
restaurang som man riktigt kan identifiera sig med & man
riktigt känner... så här skulle jag också gjort.. så här skulle
min restaurang också ha varit (med lite justeringar så klart)
så blir det ett ställe dit man ofta återkommer. Inte bara för den
goda maten, gästfriheten & den goda servicen.. utan för att jag
kan känna mig hemma här.



Orren heter den här fjällrestaurangen i Hede.

Men nu kommer det tragiska i hela drömbilden.
Helt plötsligt börjar man att sänka standarden, både på
mat & service. Om tanken är att dom tror att folk kommer dit
ändå, vet jag inte. För i så fall är det en mycket dum & dålig
tanke. Jag tänker inte åka dit någon fler gång för att äta.
Jag har även från andra bloggare sett att dom har samma
åsikt om denna stuga, som tidigare var så underbar.

Som exempel har man bytt ut potatis gratängen till konserverad
kokt potatis. Micrade köpta pajer, vänte tider på 40 minuter på
en våffla osv.

Det kan ju finnas en orsak. Sjukdom eller avtagande intresse,
men sälj då eller arrendera ut det innan det är försent...
... om det inte redan är försent för
Orren.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Din son!

Hmm, har fått för mej att du har skrivit om de där förut, eller du kanske bara har berättat om de..



Hel nice att du har börjat blogga igen iaf, kul me lite läsning, men svårt att få en stund över att läsa igenom allt nu :)



Orren, visst äre där jag har käkat älgbiffarna.. var väl även där vi käkade våfflorna senaste me hjortron sylten... eller är jag helt ute å åker skoter i öknen nu? (även kallat " är jag helt ute & cyklar..")

2010-03-02 @ 00:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0