Jordbävning i Skellefteå!!!




Man läser & hör ständigt om naturkatastrofer som jordbävningar & liknande..
& man känner sig lyckligt lottad som bor i Sverige!!

Men i går hände det som vi inte trodde kunde hända. En kraftig jordbävning 
där epicentrum var 3 mil söder om Skellefteå.
Enligt preliminära uppgifter mätte skalvet 3,8 på Richterskalan.



Jag kom ihåg när det hände i Sundsvall för några år sedan.
Jag hörde först en stor smäll & allt skakade i hela huset...
sedan var det över. Jag trodde det var en lastbil eller liknade som hade
kört in i huset & rusade ut för att titta. När jag kom ut var alla grannar ute
& man förstod att det var ett skalv vi varit med om.

Enligt uppgifter kommer det att hända oftare här i Sverige... att liknande
skalv kommer att hända, med tätare intervaller, men inte så farliga att
något går sönder... vad dom tror...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0