En regnig dag...




När jag var liten... & det var ett tag sedan... så man kan ju ha glömt!!!
Men jag har inget minne av att det regnade så ofta på somrarna
& när det väl gjorde det upplevde man att det var rätt mysigt...

... man badade i regn.. för det kändes varmare i vattnet.
man läste i gamla tidningar & klippte ut bilder,
man lyssnade på regnet på taket.. sååå mysigt.





Men varför ser man regnet så annorlunda nu när man är vuxen?
Jag borde kunna njuta lika mycket nu... eller?




Ta på sig "gummi stövlarna" & gå på en promenad..
"det finns inga dåliga väder - bara dåliga kläder".



*Läs en bra bok.
*Hemma Spa.
*Sommar baka.
*Plantera om blommor.
*Möblera om.
*Tapetsera.
*Gå på loppis.
*Hälsa på vänner.
*Se en bra film.
*Färga håret.
*Virka en sommar filt.
*Blogga!!!

Vad gör du en regning Dag?



Kommentarer
Postat av: Cina

Jadu.. Jag är den sorten som tycker det är mysigt fortfarande med sommar regn..

Sitta på altanen och lyssna till smattret insvept in en skön poncho, en kopp gott te och bara njuta..

MEN... Skyfall är en annan femma.. Hade kunnat surfa på gatan utanför.. Ja förutsatt att jag hade en surfbräda... och förutsatt att jag visste hur man gör.. hahaha..

Nej det bidde en inne dag och pyssla med djuren ist..

Ha det gott..

2010-07-30 @ 19:49:40
URL: http://cinapics.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0