Annika Östberg som sommarpratare.



Från fängelse till radiostudio


Spetsa öronen. I sommar kommer Annika Östberg avslöja sitt livs historia. Hon är
 en av sommarvärdarna i P1.

Annika Östberg dömdes för dubbelmord i USA och har spenderat 30 år i fängelse.
 År 2009 överfördes hon till svensk fängelse. Hon ska friges nästa år.

– I mitt Sommar ska jag prata om ögonblick som förändrar livet, säger hon.

Det är med blandade känslor, när jag läser om Annikas öde.
Enligt domen gjorde hon inget för att stoppa sin pojkvän från att
begå dubbelmordet. Men man har även läst att hon var mer
delaktig än vad domen säger.

Har sett flera intervjuer med henne tidigare & har fortfarande
svårt att bilda mig en uppfattning om henne.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag har läst boken...intressant, men den är ju lixom också vinklad...

2010-06-14 @ 23:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0