Burka förbud???

 


Franska nationalförsamlingen röstade på tisdagen för att förbjuda heltäckande
slöja alltså Burka på allmän plats.


 Niqab


Trots att jag är helt och tvärt emot burka/niqab tvekar jag inför en lagstiftning
om det. Är det verkligen rätt väg att gå? Jag vet inte. För vad händer med de
arma liven då? Får de inte gå ut längre, ska de tvingas vara inomhus hela tiden?
Hur ska de då kunna ta med barnen på aktiviteter, kunna arbete, träffa vänner?






Till & med Barbie tillverkar & säljs med Burka & Niqab.





"Vi ska ge dig frihet genom att förbjuda dej bära burka"

Ännu en gång måste jag säga.. att förbjuda Burka är inte att hjälpa dessa
kvinnor. Här måste det komma in utbildning & då redan när dessa människor
kommer in i landet. Ett förbud hjälper inte någon som inte förstår... vi måste
utbilda & tala om att vi inte accepterar detta i vårat land.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0