Blommor i mitt sommarfönster.


Älskar blommor & växter.. ute som inne.
Ute är jag som en samlare & ibland vet jag inte vad jag har
planterat, så det blir som en överaskning varje vår &
sommar.

Nu när vi har byggt sommarstuga.. så har det blivit konst växter.
Något som för mig tidigare varit helt främmande, men det är
helt omöjligt att ta hand om blommorna när man pendlar fram
& tillbaka.




Och man blir riktigt överraskad när man ser utbudet som finns
numera på just konstväxter. Plantagen har dom bästa & mest
natur trogna, men är även dom dyraste.


Till & med krukorna är "gamla" & det växer mossa i
krukorna.

Nä.. jag har ändrat uppfattning om konst blommor, det är
helt ok när man behöver ett alternativ... men ska man
ha konstväxter, är det viktigt att köpa dom lite dyrare.
Både för att dom är mer natur trogna & för att dom håller
bättre & inte bleks i fönstrena.




Och där emellan.. plockar man in sommarblommor &
fyller massor med vaser. Mmmm doften sprider sig
i hela huset... en blandning med sågspån, nymålat &
& virke.



Kommentarer
Postat av: Henningenya

This page is very informative and interesting although often sad and upsetting.

2011-11-09 @ 11:05:48
URL: http://henningenya.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0