När man önskar sig för mycket....

Mitt skoter intresse är relativt nytt.. om man kan säga att fem år är nytt.
Har varit rätt nöjd att köra en äldre skoter, men när min sambo köpte en ny
lånade jag den allt oftare & oftare vilket resulterade att han tyckte att jag kunde
köpa en egen, lite piggare skoter... en tjej skoter som han uttryckte sig.

Vadåååå tjej skoter???

Ska man önska sig så ska man tyckte jag & önskade mig en RX1:a & den skulle absolut
vara röd!!!

Själv gjorde jag inga ansträngningar att hitta någon & varje gång min sambo visade mig
en ny modell sa jag bara att antingen var den inte röd eller så var det fel modell.
Hux flux, så var den köpt!!! En snabb & bra affär sa han.
Den var röd & det var en RX1:a... men ingen tjej skoter skulle det visa sig!!!

 

Första turen var en mardröm av värsta slag. Jag låg mer i en snödriva än i spåret.
Han levde sitt egna liv. Han tyckte inte om att köra sakta, då började han "hosta".
Fort skulle det gå & när jag körde fort & släppte gasen, motor bromsade han &
vips var jag ute i perferin... igen!!!

Två helger & många mil blev det innan vi blev vänner.
... Om jag har testat maxfarten??? Näää inte ännu!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0