30 minus grader... vilken morgon!


Ännu en natt avklarad på mitt arbete.
Har inga större problem att jobba natte tid bara det är
någon gång då & då.
Men vetskapen om att komma ut till en kall bil gjorde
natten gruvsam. Jag såg skrämmande bilder framför mig
när jag såg termometern närma sig 30 minus.



Har inget emot snön (för det är inte jag som skottar)
men kylan... finns det inget bra med den?
Näää, inte vad jag vet. Bilarna startar inte, tåg blir försenade,
människor blir skadade i trafiken & inte snacka om människor
som fryser ihjäl i snödrivor.. det händer även här.

Man kan i och för sig göra islyktor... det är fint eller tävlingar
i centrum med isskulpturer... eller ett ihotell... eller
åtminstone en isbar med fri jäger...



... eller så kan vårsolen titta fram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0