Räknar du kalorier?



... det gör inte jag. Fick reda på här om dagen att en kvinna som
inte direkt tränar ska ha ett intag av 1500 kcal per dag.


En fredag kväll vill man (åtminstone jag) ta ett glas vin eller två.
Lika med 144 kcal för ett glas vin...

Popcorn har man ju hört att man får äta... 414 kcal/100 gram.



Man har en massa ursäkter, men jag tror att sunt förnuft är det
bästa. Undvik godis, chips & alkohol, men ibland tycker jag att man
kan äta det... förbud brukar aldrig fungera.

För mig är nog det största problemet att jag inte motionerar över
huvudtaget... samt att jag gärna vill äta sent på kvällen,
det har man hört att det är fel.. men om man nu har bara ätit
1000 kcal under dagen.. då måste man väl kunna ta två glas vin
istället på kvällen... eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0