Marie Antoinette & vår Monarki



Såg filmen i går om Marie Antoinette & hennes öde.

Hur hon som ung gifte sig & blev drottningen av slösa.
Foket svalt & hon var helt oförstående över problemet... hon sa..
-Om folket inte har någon mat... kan dom väl äta kakor.

Till slut fick folket nog... & resten vet vi hur det gick.




Vi kan läsa i medierna bara här nu i dagarna... över hur lycklig Victoria
med sin Daniel är för att få flytta in i sitt egna lilla hem Haga slott.

  Slutnotan för hela renoveringen hamnade till slut på 46 miljoner kronor.



Toalettrulls hållaren är ett exempel ur inredningen... varför jag visar
den är att jag har exakt lika i mitt badrum... bara att min kostar 50 kronor
& Victorias & Daniels 1384 kronor.

 Marmor... 132 673 för 80 kvadrat.




Jag vet inte om jag är ensam... men hur mår en stor del av Svenska
folket. Sjukvården dras in, åldringsvården försämras, skolor läggs
ner, unga självskadekvinnor ökar... barnfamiljer får lämna sina hem
för att villa skatterna ökar...

... men Victoria kan slösa med skattepengar... för det kan inte kallas för
annat än att slösa, när en renovering kostar 46 miljoner.

Det här är inga gåvor från Marbodal eller liknande... den billigaste
rabatten (för rabatt fick dom) var 15 procent.

Sedan tittar man på lönebeskedet & undrar vart skattepengarna går...
inte till skola & åldringsvård i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0