Semestern är över...



Nu är semestern så gott som över.. på måndag börjar jag jobba igen &
allvaret börjar!!! Men fortfarande så har jag Country festivalen kvar nu
i helgen uppe i Vemdalen!!!



Trots att vädret har varit lite mörkt mellan varven, så har dom soliga stunderna
varit desto bättre. Här är den årliga familjefesten i våran friggebod vid vattnet.



Vi lagade maten i Muurikka pannan. Ett helt underbart alternativ när man
inte har tillgång till ström, utan bara gasol.



Det var nog den underbaraste dagen nu i sommar. Sol & värme hela dagen & tillsammans med
familjen. Resten av sommaren har gått åt till att spackla & slipa... men det är oxå kul *fniss*



... & vad är bättre avslutning på en familjefest än ett gemensamt bad i badtunnan!!!

.. Och den har jag oxå en speciell historia om...

När vi bestämde oss för att ta vattnet från havet istället från brunnen så hände något!!
Vi eldade i flera timmar & för att hålla värmen upp i tunnan så har vi ett lock.
När temperaturen var uppe i 42 grader var jag rätt less för klockan hade blivit rätt
mycket.. men på med bikinin & av med locket... Där möttes jag av en fruktansvärd syn...
"kokta" fiskar flöt på ytan!!!
Efter en stund kom min sambo & sa att han plockade upp fiskarna & sa att det var OK
att bada!! HALLÅÅÅÅÅ!!!! I fisk soppa eller???

Det blev inget bad för mig den gången & numera har vi en sil i pumpen, så inga fiskar
kommer i!!!

Nu gillar jag fisksoppa... om jag får göra den själv...
















Kommentarer
Postat av: Angelica

En helt underbar helg, med underbart sällskap, väder och stämminig!!! <3

2010-08-16 @ 19:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0