Ögon som Lady Gaga



Är du en av dem som lagt vantarna på ett par Lady Gaga-kontaktlinser?
Då är det bäst att du slutar använda dem.

Linserna som popsångerskan använder i musikvideon täcker en del av det
vita området i ögat och gör att ögonen ser större och djärvare ut.

Men risken för permanenta ögonskador är stor när du sätteren för stor
lins på ditt öga som inte släpper igenom tillräckligt mycket syre som just
 ditt öga behöver.

Här är några andra som kallas för sk. crazy linser, som bara säljs över internet.



Alla optiker kräver ett linsintyg där vi ser att linsen är godkänd för ditt öga,
dessutom får inte linsundersökningen vara mer än ett år gammalt. Det är inte dom
 i butiken som kommer på dessa regler, utan socialstyrelsen.

Slutligen vill jag avsluta med en ytterst viktig sak! Låna aldrig varandras linser.
 Det är hundratals bakterier som sprids som man inte har någon aning om.







Kommentarer
Postat av: SoNen!

När jag hade crazylinserna mina.. så köpte ja via optiker & provade dom samtidigt så att dom passade för mitt öga & de gjorde dom :)

2010-08-18 @ 20:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0