Björnjakt.

Nu på lördag startar årets björnjakt. Tilldelningen är högre än någonsin, och
 sannolikt blir det rekord i antalet fällda djur.

När jag var i Vemdalen i helgen, såg jag den största björn"spillningen"
någonsin... (har aldrig sett någon förut) & det var bara 50 meter från
stugan.

Trots detta... så är jag såååå emot all jakt på djur.
Visst älskar jag älgköt & renkött, men just björn & lo värnar jag
verkligen om, de är så vackra & exotiska djur.



I dagsläget finns cirka 3 200 björnar i landet, så risken att
nästa gång man kommer upp till stugan... kanske utemöbeln
är upptagen!!!!



Bara i Jämtlands län är tilldelningen i år 90 stycken...
så det säger en hel del att dom är rätt många i år.
Och möta en lätt upprörd brunbjörn när man plockar bär är väl
ingen önskedröm.




Men "Jägare" skjut i prick, så man slipper höra era hemska historier om
hur ni skadeskjutit några djur. Bättre koll på jägarna borde det också
vara, innan man får gå ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0