Balsam eller inpackning?



Mitt hår har vuxit något oerhört denna sommar. Men ju längre mitt hår blir
desto svårare blir det att kamma ut det & dessutom har jag vad man kallar
för "babyhår"... som är flygigt & bångstyrigt.

Det brukar sägas att man lär sig så länge man lever & nu har jag lärt mig
något nytt igen...


1. Använd alltid balsam
2. Använd aldrig 2 in one
3. Använd alltid hårinpackning

Egentligen är både ettan & trean rätt!
Istället för balsam, blir håret bättre om man använder inpackning i stället & låter
det verka en kort stund bara (som balsam)

Men nu läste jag här om dagen att om man använder balsam i håret & därefter
använder inpackning... så ska man låta håret halvtorka före. För att håret kan
inte ta åt sig dom verkbara produkterna i inpackningen när det är blött!!!





Något för oss med långt hår att tänka på... även för kort hår
naturligtvis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0