Trafik kontroll



Under vecka 17 kommer polisen i samverkan med NTF & trafikverket att
genomföra en temavecka om bilarnas hastighet.

När man stoppar bilarna ska man även informera bilisterna om hur lite
dom tjänar på att köra fort.. att man kommer inte fram fortare.

  "Gasa med sunt förnuft"

Visst, jag kan tycka att det är bra med trafik kontroll när det gäller alkohol,
& på mindre vägar vid skolor & liknande. Men jag tycker att sunt förnuft
räcker långt. Visa hänsyn, titta ibackspeglar, håll avstånd. Det är något
som verkligen brister i frafiken. Bilister som ligger i fel fil & bromsar upp
övrig trafik till långa bilköer, där följderna blir chans tagande omkörningar.
Inte kan köra i rondell, inte använder blinkers & inte kan göra filbyte.

Själv älskar jag att köra fort om det finns vägar som kan erbjuda det.
Alltså där trafiken tillåter det, men inte lagen. Så jag får ta mig i
kragen till veckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0