Årets Bröllop 2010



Randiga kläder känner nog de allra flesta svenskar till. Att clownen heter
”Clovve” lär dock vara lite mer obskyr kunskap, men så är det i alla fall.
 Redan 1986 hade företaget en reklamfilm kallad ”GB gubben Clovve”.

Nu får ”Clovve” damsällskap, uppger ägaren Unilever i ett pressmeddelande.

Enligt pressemeddelandet träffade den gamla clownen sin ”Clovina”
på semestern & nu ska Unilever använda paret för att till börja med göra
 reklam för årets nya glassar som går i temat ”vårens nya förälskelser”.

Värt att notera är att ”Clovina” har ungefär samma kroppshydda som ”Clovve”
och att Unilever alltså motstått frestelsen att göra sin kvinnliga maskot till
en getingmidjebestyckad ”glassbomb”.

För mig är det "Årets bröllop" eftersom Viktoria & Daniels bröllop
står mig upp i halsen!!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0