Hur snyggt kan de va???

Varför köper vi kvinnor nya kläder när vi ska träffa varandra?
Många tror att vi kvinnor/tjejjer köper kläder för att behaga mannen.
Men så är faktiskt inte fallet. När vi köper kläder är det för att vi vill synas
för andra kvinnor, inte för "kärlek/förförelsens" skull utan för att även vi vill
markera våra "revir" eller våran status.
Oavsett om vi befinner oss i en relation eller inte, så klär vi gärna upp oss när
vi ska träffas.. antingen på en tjej kväll men även på jobbet.
Visst, jag ska inte ljuga!!! är vi "solo", kan vi klä oss fina när vi ska gå ut
för att hitta den "rätta". Men, vad är det viktigaste före utgången???
Jo!!! att ens väninnor tycker att man ser bra ut!!!

I morgon ska jag på utbildning...
Köpt nya jeans, snygga stövlar som jag ska ha utanpå jeansen, en rea väska som
"har kostat".... & "märkes" klockan som jag i vanliga fall aldrig ha på....
Vilken bra utbildning det kommer att bli.

Det är nästan så man blir rädd för sina tankar.. men jag tror inte att jag är
ensam att tänka så här. Jag skulle vara mer rädd, om jag tänkte hela tiden att jag
klär mig för att behaga en man.

Hur intelligent jag än är, hur duktig jag än är att prata & föra mig... så måste vi kvinnor
synas. Inte med djupa decoltage utan med kläder som passar tillfället.
Jag är en kvinna, som vill vara kvinna. Jag vill synas, höras, respekteras som en kvinna.
Jag är stolt över det jag kan.... vill. Det jag inte vill/kan.. det kan jag med högburet huvud överlåta
till en man, som både kan & vill.

Jag är kvinna... älskar att shoppa...& jag är stolt över det!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0