Högsta vinsten!!!

När man pratar om att ha "flyt"!!!!

Ibland ser saker & ting ut att vara mörkt i alla hörn & vrår, men
dom senaste dagarna har solen bara lyst på mig!!!

Min son ringde just mig & berättade att jag ska bli...


Det var av någon anledning inte helt oväntat. Inte för att dom pratat om
det direkt, men jag hade det liksom på känn.
"Jag är inte bara mamma.. jag är ju snart farmor också"

 Farmor Anka

Mormor är jag redan & som min alltid lika possitiva sambo sa....
-Nu är du både farmor & mormor, så nu får jag nog byta ut dig snart.
Han är något yngre än mig & passade på att vara "rolig" på min
bekostnad.

Min farmor var det det bästa minnet jag hade från barndomen. Ångrar
många gånger att jag inte sa det till henne utan bara tog henne för
givet... hon fanns ju alltid där... Då men, inte nu.

Min dotter vars son jag är mormor till, sa en gång att jag inte
var speciellt "mormrig" & det är frågan om jag nu kommer att
vara speciellt "farmrig" heller. För hur ska man vara?

 Bamses farmor

Det blir kanske annorlund när man går i pension, men jag har hittills
inte varit mycket barnvakt, men när jag är det så är det helt underbart.
Bakar aldrig bullar, kokar sylt eller gör pannkakor som alla
farmödrar & mormördrar ska göra tycker jag,
köper sällan överasknings presenter, läser sällan
sagor... Fy vad hemsk jag är!!!

Hur som helst... Jag ska bli farmor i Januari & jag är jätte mallig!!!
Grattis min son med sambo...
& grattis på mig själv!!!!

Kommentarer
Postat av: soNen

Tack tack för gratulationerna :) Förutsätter att du kommer med nybakat & massa presenter varenda gång du är på besök ;-)

2009-06-12 @ 22:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0