Årets sommar mode 2009

Ja nu börjar första vår/sommar katalogerna droppa in i brevlådan.
Tydligen så är det 60-tal som gäller nu i sommar & det är en trend
som jag känner kommer att passa mig.


Det första som jag tänker på är dessa underbara vackra kjolar i pipita rutigt
i pastell färger som rosa/vitt  & ljusblå/vitt.
Även pennkjolen får stanna... gillar oxå... hög midja & smal nertill.
Stora bredbrättade hattar & ännu något som jag såg är...
hårbant!!?? Hmm kan kanske vara nå´t!
Birgitte Bardot var mode ikonen på den tiden. Föddes i Frankrike 1934.
Men även Twiggy trädde in som första erkända "anorexia" modellen.
Tittade även in på vårmodet på Fendi som var oxå jätte vackert...
men dock kanske inte det som jag kommer att ha på mig i sommar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0