Sammanfattning om min helg i "dikt form"


                                                                                               

Fredag
 
 Åker fram & tillbaka till Bollnäs med patient jag skulle bota.
Åker förbi en "stolpe" som började mig fota!!!???
Paparatzi!! hoppades jag, men hade inte en så´n röta,
istället sa stolpen "vi skickar räkning... du får böta".
Kommer hem vid halv tio tiden för att byta bil, 
för att åka direkt till Vemdalen ca 24 mil.
Framme klockan ett på natten...
funderar ska jag ta en öl.. eller dricka vatten.

                  Rydell & Qvick
Lördag
Sovit så gott, vid tio är jag vaken,
bredvid ligger en man som är naken.
Kliver upp. äter frukost & känner mig fortfarande kär,
...till byggshoppen, handla lister & kolla in en ny affär.
Sedan tillbaka till stugan & spika lite list...
det tyckte vi båda efter en stund va lite trist.
Åker istället till skalet på After ski,
tog en öl, två... toppen band... jag känner mig fri.
Tillbaka för att laga en toppen supé & mys,
bara det... att maten är hemma i våran frys!!!
Improvisera & det blev faktiskt gott ändå,
mysigt faktiskt med tända ljus & bara vi två.
Söndag
Efter frukost vi bestämmer att vi ska åka en sväng,
det var meningen att vi skulle vara ett helt gäng.
Men vi tog varsin skoter & körde i nysnö så djup & fin,
13 minus, det snöade ymnigt det var som en tät gardin.
Efter tre mil vi förstod att det var en dålig idé,
vi vände om för att vi inte längre kunde se.
Snön var nu så djup att den i motorn trängde in,
& jag fick lämna den på fjället...  skotern min.
Tack vare våran granne Alf som hade bredare matta,
kan vi efteråt åt detta bara minnas & skratta.




Så blev min helg.... hur blev din???


Kommentarer
Postat av: soNen

Hehe, riktigt bra rim å låååångt oxå! Här hemma blev det 3 rätters middag å massa annat skoj!

mån-tis:sara ska jobba lite på korsta skolan & jag har haft en diskussion med min chef.. slutade inte direkt väl, men är fortfarande anställd =)

2009-02-10 @ 13:18:41
Postat av: Angelica

Kung rim!



Ni får snart skoter förbud...det vet du va? =)



Hade du jobb bil eller din egent när du vart "knäppt"?



Kram!

2009-02-11 @ 11:16:06
URL: http://aangelicaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0