Laura Ashly

I dagens inrednings hysteri, så slåss nästan butikerna, tidningarna & bloggarna
om just deras design som är bäst.
Men jag minns när jag var yngre om en liten butik i Stockholm som just hette
Laura Ashly.  Jag älskade att gå ditt & titta på alla vackra tyger & tapeter.

                       
Hennes bakgrund var Engelsk Country, där blommigt, rutigt & randigt blandades
friskt i milda pastell färger. Tyger & tapeter fanns ton i ton & det skulle bäddas
i lager på lager.... samma tanke som nu. Trots att man inte hör så ofta om henne
nu, så kan jag se att stilen upprepar sig från henne till alla dagens inrednings butiker.
Hennes inrednings tidningar brukar finnas/funnits i riktiga tidnings affärer.




Laura Ashly föddes 1925 & började att jobba som sekreterare i ett mode företag i England.
1953 började hon smått tillsammans med sin man
& öppnade sin första butik 1968 LTD Laura Ashly.
1985 avled hon efter ett fall i en trappa, men företaget fortsatte, men i mindre skala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0