Lady in Red

För många, många år sedan gick jag på en dans tillställning där det spelades sk. styrdans.
Denna dansstil hör inte till mina favoriter, men i rätt sällskap, med någon som verkligen kan dansa, så är det helt ok.
Jag kom så väl ihåg att jag bar en  knälång röd klänning med tillhörande röda skor.
När jag hängde av mig ytterkläderna hör jag musiken från danslokalen... dom spelar "In the mood" med Glenn Miller. Fick känslan på en gång, att nu har jag hamnat fel, här passar jag inte in.
Med lite övertalning från mina vänner tog jag steget fullt ut & klev in i danslokalen.
När jag kom in började orkestern spela en ny låt.... "Lady in Red".
Trots att det förmodligen tillhörde orkesterns inövade repertoar.... kändes det då som om dom bara spelade för mig...  Hur kvällen blev för övrigt, kom jag inte ihåg.

Årets Julklänning

Så är det tid för årets inköp av julklänning.
Ja den som man ska bära på julborden & på julafton.
Köpte en i fjol också & lika en året före det. Men inte vet jag vad som har hänt... inte
kan jag ha dom i år i alla fall, helt stört omöjligt att tränga på sig dom.

Men vem bryr sig... det är bara att förtränga & shoppa nytt... en choklad kaka går också bra mot viktuppgångs ångesten.
Tänk på, att när man måste köpa något nytt, för att man ska gå på fest eller ska representera något, så hittar man aldrig någonting.
Det är helt stört omöjligt. 
Å när man inte behöver ha något.... (vilket man egentligen alltid gör) så hittar man hur mycket som helst.
Och det har jag gjort nu!!!! 
Årets helt klart snyggaste julklänning.
Inget som sitter åt, utan bara mjukt följsamt röd sammet.




"Undrar om tomten kommer lägga märke till mig i år - & vilket paket han väljer att jag av honom får"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0