Hoppas att snön håller i sig...

I flera år har man nästan haft "snöångest" för att det kanske inte blir någon snö till jul. Som tur har snön åtminstone pudrat entrén till dörren typ dagen före jul afton, men det har varit gräns fall. Men i år kom snön precis när den skulle. Nu är ångesten åt det andra hållet i stället... ska snön få ligga kvar eller blir det regn före julafton. Minnena från mina barndoms vintrar & jular, var det så mycket snö att man inte ens såg över plog kanterna (eller så var man kortare & mindre), men helt klart var det mer snö då än nu.

Flera vintrar har jag inte ens köpt vinter stövlar, för man har kunnat gå i vad som helst utan att frysa om fötterna. I år är det undantag. Känner shopping suget komma i samma fart som snöflingorna. Det blev ett par sk "Ihjäl trampade marsvin" i getskin (dösnygga & varma) från scorett. & även ett par döfräcka täckbyxor i nästan samma mönster som min sovrums tapet *fniss* Fast spelar roll då... jag lär inte ha på mig byxorna i sovrummet i alla fall. Men man ska aldrig säga aldrig.



Inte helt olikt eller hur? Men gillar man ett mönster så gör man det!!! Hur som helst vill jag vara säga en sak:
Hoppas snön håller i sig & vi får en vit Jul.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Ha ha, jo det är bra likt!



2008-12-14 @ 00:40:59
Postat av: Ante

Haha, grymt likt !!

2008-12-15 @ 01:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0