Drömmen om ett Kastanje träd

Så klart man ska ha ett kastanje träd!! eller? Det är så gott att rosta i en stekpanna
& äta dom varma. Att bara titta på dom nyutslagna frukterna gör en lycklig!!!
Nu ska jag göra dej lycklig.... Så här får du ett eget Kastanje träd.



Köp hem kastanjer från din mataffär. Lägg dom i blöt några dagar.
Stoppa dom sedan i en plastpåse med vit eller björnmossa från
skogen & blås luft i påsen.
Knyt ihop & lägg i kylskåpet. Efter 6-8 veckor syns små groddar.
Sätt dom groddade kastanjerna i varsin kruka. Först i såjord & sedan
i närings rik jord ( inga blombarn tål för stark jord)
Med tiden blir de små träd. I sydligaste Sverige kan dom växa ute
& ge skörd med i övriga landet måste du ta in trädet på vintern.
Lycka Till

Utanför mitt jobb växer kastanjer & dom grävs minsann inte upp på vintern
fast det ligger i mellersta Norrland.
Till sommaren ska jag ta kastanjer från de trädet & försöka odla mig
ett eget Dröm Kastanje träd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0