Andra advent



Andra advent... vad känner du? Många är nog stressad för allt man borde göra. Jag vet att min mamma, tvättar alla fönster  till jul & städa alla skåp. För som hon säger "Man ska stor städa en gång om år". Men varför till jul?
Det är så  mycket annat som ska göras. Julen borde vara en högtid med lugn & ro.
En tid när familjen ska vara tillsammans & bara umgås.

Men jag tror att många har det som jag hade när jag var liten. Bråk, tjat, stress, baka &  städa ända in i det sista...         tills äntligen tomten kom & då var man själv så uppstressad att man fattade inget innan allt var över.


Tankeställare!!!!!
Släpp alla måsten. Ska det storstädas... gör det till våren. Planera julklapps inköpen redan i oktober. (Det lönar sig, jag lovar) Kom överens om Julbords knytkalas (spännande & kul) Ägna December åt julpyssel med barnen & mormor... gör julkort tillsammans, baka pepparkakshus. Gör denna julens högtid till, ljusets, dom gamlas & dom ungas tid.
Det är fortfarande två & en halv vecka kvar innan jul... släpp alla måsten...  tänd det andra ljuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0