3:e advent



För att kunna vara ledig tre dagar runt jul & fem dagar över nyår, så arbetar jag mycket intensivt nu.
Det är blandningar mellan dag, kvälls & nattskift. Men även fast jag kan känna mig lite sliten,
så finns det ljusglimtar som pepparkaks bak, pyssel kvällar, julsånger & inte minst
luciafirandet tillsammans med patienterna på min avdelning.

Människor som i dom flesta fallen inte tar sig för något annat på dagarna än att spela
kort & se på tv... blommar upp i allt bakande & pysslande.

Det är tredje advent idag... tio dagar kvar till jul. Många, många kommer inte att fira jul med
sina familjer. Många, många har inga familjer & lika många har familjer som inte vill veta av dom.

Jag är så tacksam & lyckligt lottad som har en så stor familj som alltid finns där för mig...
                                                              & även nu till jul.

Kommentarer
Postat av: Ante

Inte många dagar kvar till Jul nu... Wiee =)

2008-12-15 @ 01:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0