Klippdockor Nostalgi





När jag var liten var jag ibland hos min mormor som prenumenerade på
olika damtidningar.


När jag och min kusin kom dit, så hade hon sparat på alla klippdockor från
tidningarna & det var alltid lika spännande.




Ibland så fortsatte vi & gjorde egna kläder... vissa pappers dockor
hade hållare så dom stod själva.




För att dom skulle hålla riktigt länge, så limmade man fast det tunna
pappers plagget på en hård kartong.

Vi hade en speciell låda där vi samlade på våra "klipp"... på den ena
sidan låg dockorna & på den andra... alla kläder!






Det var tider det.... vet inte om dom gör klippdockor i tidningar längre... men
om dom föreställer hela kungahuset... Huuua... Tänk Kungen som klippdocka...
Näää, jag förstår att klippdockan har gått ur tiden.... det finns ju gränser!!


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja det var som att öppna en present varje gång man kom till mormor! Tack för påminnelsen <3 ! Minnet är en underlig plats, kom ihåg en massa som vi gjorde! När vi gjorde näckrosdammen av morfars skottkärra (som han skulle använda:)) och gungan under altanen som vi försökte klä med blommor från trädgården!

2012-06-18 @ 09:06:10
Postat av: Suzann

Carina... morfars kalla pannkakor som han hade när han kom tillbaka från skogen.. hårdbrödmackor med falukorv på... långfil... hua, men som mormor gjorde själv... soffan som vi sov i:)... den är avlutad nu & står i Vemdalen!!!! Å något annat.. kom du ihåg dom "krusade" banden på örngotten?

2012-06-18 @ 10:55:25
URL: http://suzning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0