En sann Midsommar historia




Det här är en händelse som utspelade sig dagen före midsommar 2003.
... för många skulle det nog vara en mardröm... men för dom som känner
mig, vet att det ofta händer konstiga saker runt mig... rätt ofta.


Jag är en "planerare" & är noga med att det är struktur runt omkring mig.
Göra "To do listor" är något som jag alltid gör innan jag ska ut & resa eller
något liknande... på det sättet är jag säker på att jag inte glömmer något.


... så även denna "Dagen före midsommarafton".


På listan hade jag skrivit:

* Packa väska till sommarstugan.
* Kattbur & katt.
* Mat & Janzons
* Färga håret


När jag väntade på att tiden för hårfärgen skulle bli klar, bestämmer
jag mig för att bära ut kassar till bilen, så det bara var katten & maten
som jag behövde bära ut nästa dag.

Bilen stod bara utanför hyrenshusets dörr, så att jag bara hade en mycket
kort morgonrock & hårfärg i hela håret, hindrade mig inte att bära ut kassarna...
det var ju mitt i natten & jag skulle nog inte träffa på någon.


Jag tar nycklarna & bär ut kassarna till bilen... går tillbaka till dörren för att
bara konstatera att jag tagit fel nycklar till ytterdörren.







Och som sagt var... ingen i huset var vakna. Funderade till slut att gå 2 km
till min dotter.. men tanken var inte direkt lockande.


Hårfärgen var nu klar sedan länge & jag började frysa... plötsligt tänds en
lampa i ett av köken på nedre våningen & en man öppnar kylskåpet.





Med hårfärg rinnandes över ansiktet & kläderna... halvnaken knackade jag
på fönstret & bad om hjälp.

Mannen blev jätte rätt & började skrika "Försvinn.. jag ringer till polisen".

Jag försökte förklara för honom men han skrek att han ville se legitimation osv...
Vid det här laget var jag rätt upprörd & frågade honom om det såg ut som om
jag hade legitimationen med mig????






Historien slutade med att mannen till slut kom & låste upp ytterdörren...
ruskande på huvudet med orden... Fruntimmer!!!

Jag hade i alla fall en historia att berätta på midsommaraftonen... samt ett
mycket rött hår!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0