Jocke spelar på Ågläntan

 
 
 
Första gången jag hörde Jocke spelade är nog för drygt ett & ett halvt år sedan.
Det var när jag hälsade på i Granloholm, Sundsvall. Vi satt uppe i köket & drack
kaffe när jag hörde dom första tonerna från neder våningen... trodde först att det
var från radion, men förstod snart att det var Jocke som spelade.
 
Tiden går fort... han åkte till LA för att plugga & nu är han hemma på sommarlov.
Men inget verkar hålla honom tillbaka när det gäller musiken. Först fick han på bara
tolv dagar mer än 160 000 visningar på Youtube med sin "mach up "-cover av låtarna
"Vår betong" med Jacco & "Stationen" med Ison & Fille ft. Stor & Aleks.
 
 
 
 
Och nu gör han första spelning på Ågläntan  i Sundsvall den 5 Augusti & vi kommer
att vara där & bevittna den blivande "kändisen".
 
Men det är inte den första spelningen... till hösten blir det även en spelning i San
Diego... & han repar även för fullt inför sitt första album i samarbete med musikern
Magnus Hellberg.
 
 
 
 
Men även musiker behöver äta... så i morgon är det min tur att visa vad jag går för...
då bjuder vi hem Jocke på mat & för att höra honom berätta hur han haft det i
Califonien.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0