En "minnes promenad"

 
 
Var ute på en "minnes promenad" idag & gick ner till Selånger
sjön.
 
Så underbar plats att promenera runt sjön... men inte såg det ut som
det gjorde när jag var liten... då fanns det en stor badstrand här & det
var just på den här platsen som jag lärde mig att simma.
 
Frågan kom flera gånger.... Varför låter man ett sådant vackert ställe
växa igen... i stället för att göra den till en öppen badstrand för alla?
 
 
Sjön var nu igenväxt på flera ställen, men så vacker med alla dessa
näckrosor.
 
 
Promenadstigen var nästan förtrollande med vilda riddarsporrar tillsammans
med massor med ormbunkar & mossbeklädda förmultnade stockar.
 
 
 
Stigen förgrenade sig & jag tog den vägen som ledde mig till "min gamla"
badstrand... men nästa gång tänker jag prova någon av dom andra
stigarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0