Slut ätet på Korv med bröd




Jag bara Äääälskar kokt korv med bröd & äter det som mellanmål
eller som lunch väldigt ofta!!!

Billigt är det också.. både på Ikea & på Ica Maxi kostar korven bara
fem kronor styck, så är jag jätte hungrig så tar jag två.

Men det jag läste idag, får mig att tänka om... nämligen att det är
mycket cancer framkallande. Nu säger ni säkert, att det är ju nästan
allt som man äter & att det bara en något nytt som dom vill skrämma
oss med... men det här är faktiskt riktigt sannt!!


Studien visar att risken att drabbas av cancer i bukspottkörteln ökar
 med 19 procent för varje 50 gram processat kött som äts per dag.
Det motsvarar ungefär en varmkorv.


Det är inte köttet i korven i sig som är farligt utan de ämnen som tillsätts
för att öka hållbarheten. Exempelvis nitriter.



Man betonar dock att bukspottkörtelcancer är en relativt ovanlig
 sjukdom. I Sverige får cirka 900 personer diagnosen varje år,
 framför allt personer över 65 år. Å andra sidan är det en mycket
 svårbehandlad cancer.


Kommentarer
Postat av: ilona

tack så dj.... mycket, nu har du förstört det enda nöjet med alla hockeymatcher jag måste gå på, korvdj.... är cancerframkallande.... suck!

2012-01-13 @ 23:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0