Restaurang fusket i Sundsvall





Jag är en riktig gourmé älskare när det gäller riktigt god & vällagad mat.
Eftersom jag dessutom själv lagar mycket mat, gör att jag är kräsen
när jag går ut på restaurang.


Jag har blandade känslor när det gäller både service, kvalité & smaker
när det gäller krogarna här i Sundsvall.


Kan säga att två av de mest kända & även dom dyraste i sta´n... har
även varit dom som gjort mig mest besviken.







När man då läser att Kocken Jan Boris Möller har besökt tio
restauranger i Sundsvall & konstaterat att samtliga fuskade med maten
som dom serverade.


Han har varit på flera ställen där han fått utbankad fläskfilé i stället för
 den kalvnoisette som står på menyn & som konsument kan det vara oerhört
 svårt att avgöra vad som ligger på tallriken. Därför är det... enligt Möller,
enkelt för krögarna att fuska.






Som när de säger att husets vin ska vara en viss sort, det är omöjligt för
 en normal människa att avgöra. Inte ens en vinkännare skulle kunna
 säga om det är rätt vin i karaffen.


Motivet till fusket är solklart – pengar. Om krögarens leverantör säger
 att parmaskinkan är slut och tillfälligt erbjuder en annan lufttorkad
 skinka, tar krögaren den så länge, utan att ändrar i menyn.






Restaurangerna fuskar och serverar inte det som står i menyn.
Bryr du dig?

... eller tycker du... bara det är gott så?
...eller vill du ha det du betalat för?
... eller resonerar du... att du känner ändå ingen skillnad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0