Recension av filmen The Hunger Games

 
 
 
 
Så har man suttit i nya soffan & kolla på en ny film igen... den här gången blev
det filmen "The Hunger Game"
 
 
 
 

Hungerspelen är baserad på Suzanne Collins succéroman med samma namn,

om en gastkramande framtid som är grym, rå, falsk och egentligen bara handlar

om en sak – att hålla folket i schack.

 

 

 

 

Filmen handlar naturligtvis om dom rika & dom mindre beställda. Varje år direktsänds

ett tävling på tv, där det lottas ut två ungdomar ur varje "arbetsdistrikt". Huvudrollen Katniss

tar sin lillasysters plats i utlottningen & tvingas kämpa för sin överlevnad. Allt filmas & det

gäller att vinna tittarna gunst för att få hjälp. En kommer att vinna & resten kommer att dö.

 

 

 

 

Filmen håller på i nästan 2.5 timmar & jag upplever att jag sett liknande filmer tidigare &

blir inte så imponerad. Filmen får en stark trea av mig.

 

 


Kommentarer
Postat av: SoNEn!

Har inte sett Hunger Games än.. Men gillar japanska filmen Battle Royale "Batoru rowaiaru" skarpt! Den ska ni se om ni inte har sett den...

Svar: Tack för filmtipsen SoNeN... Japanska filmer är väl inte vår grej riktigt... vet inte varför. Det blir väl lite för mycket "Ching Poi Panj Whoi ton" & det förstör lite tycker jag:) Men man ska aldrig säga aldrig!!!!
Suzann

2012-08-05 @ 12:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0