Fått ny ägare......

 
 
 
Ja då har man fått ny ägare... från att bott i Nordekens radhus, så bor man nu i en
HSB... nu är ju HSB bra, men det brukar alltid tillstöta problem vid ägarbyten, för dom
nya ägarna vill ju alltid hitta på nå´t  nytt.... det är bara vänta & se.. för det kommer
att hända & inte brukar det vara till en annans fördel. Jag som nyss fått en
nymålad grön dörr mot min vilja... i morgon kanske den är röd.
 
 
 
 
Det som kändes lite olustigt var våran "nya" ägares kommentar i dagens
tidning. "Nu vet inte hyresgästerna om detta ännu, men vi ska skicka ut ett
meddelande.... förhoppningsvis om en vecka"!!!!! Bådar inte gott... det här är
en ekonomisk snabb krisaffär.
 
 
 
 
Nu kan tyckas att man inte ska vara orolig, men som sagt.... det här är ett radhus
som till ovanligheten är en hyresrätt. Inte den bästa standarden, men jag älskar
verkligen den här lilla trean.& jag har redan lagt ner en massa pengar både inne &
ute. Och tanken var väl att vi skulle bygga altan nu i höst eller till sommaren, så
någon hyres höjning vill man INTE ha.
 
 
   Conny Ekholm "nya ägaren"
 
 
Bästa vore väl att vi kunde köpa ut oss till bostadsrätt... men det vet jag att dom inte
tänker göra.... så vi får se vad som händer & förhoppningsvis får vi information om
en vecka eller????

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallå vad vet du om det kan väl alltid bli bättre eller? Och hur kan man bygga altan när man har hyresrätt

2012-08-14 @ 22:01:23
Postat av: SoNeN

Men hallå, de är väl bara att bygga om man vill och trivs där man bor!
Skippa att vara anonym istället!

2012-08-15 @ 18:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0